Lucienne

Dva potkani běželi přes dvůr. Jednoho z nich kdosi zabil. Druhý potkan zůstal bez hnutí sedět. Zjistilo se, že je slepý. Vedle mrtvého potkana bylo nalezeno stéblo slámy, pomocí něhož vedl svého slepého druha přes dvůr...

pátek, 22. prosince 2006

Pro všechny, kdo prožívají temnou noc duše

Je adventní čas a já, lucienne, jsem tu již delší dobu nenapsala nic pořádného.

Víte, procházím temnou nocí duše.

 

Včera jsem si to uvědomila. Uvědomila jsem si cestu, kterou jsem za toho půl roku, který byl velmi těžký a bolestný, ušla. A uvědomila jsem si to paradoxně tím, že jsem napsala příteli o tom, že vím o jeho nadcházející temné noci duše a začala psát svá poznání v takové formě, aby to pro něj bylo užitečné. Zjistila jsem, že to může být užitečné pro všechny. Tak.

Toto nebude lehce pochopitelný text pro ty, kteří neví o utrpení mnoho. Nebude to text obohacující ty, kteří nehledají světlo v sobě, ale možná... možná to bude text, který pomůže těm, kteří to tušení světla ztratili na dlouhou dobu a jsou v takové tmě už tak dlouho, že už neví, jak světlo vypadá.

Možná, že ještě tuší, že někde světlo přebývá, ale nepřítomnost světla jim nahání do všech smyslů tmu a oni tápají víc, než "nevidomí". "Nevidomí" ví, kam jdou na cestě v reálném světě, avšak ti, kteří prožívají temnou noc duše, neví kam jdou. Naprosto netuší...

Vezměte si z mého vyprávění co potřebujete a ostatní nechte být.

Gotika mala

Na počátku všech procesů poznání typu temné noci duše je člověk.

V tomto konkrétním případě to byla lucienne, která byla možná trochu jiná, ale stále socializovaná, se svými silnými i slabými stránkami, světýlky i temnotičkami, prostě člověk.

Lucienne žila třemi životy.

První život byl obyčejný, život sociálního referenta ve velké firmě, bezejmenné, ničím nezajímavé. Faktury, účty, práce s lidmi, která obohacovala. Práce s narozením i práce se smrtí a nemocí. Katastrofy živelné a jiné a spousta, spousta lidské bolesti. Jako sociální referent měla možnost dostat zkušenosti s každodenním lidským neštěstím a unesla to. Pak jí tato práce, kterou měla možnost dělat čtyři roky, byla odejmuta.

Shodou náhod začala blogovat a psát. Psát začala dříve, než začala blogovat. Psaní považovala za svou další realizaci, pro kterou čerpala inspiraci ze svého života. Stejně jako život žila odděleně, tak i odděleně psala. Voda byla dole, olej nahoře. Hranice byla tušená, neustále se přelévala tak, jak identita lucienne uvážila, že hranice patří sem nebo o něco dál při každém zážitku, který se jí stal.

A tak druhý život byl psaní pro normální lidi z normálního života. Je to víc než dvě stě článků na tomto blogu. Přesto nemohla nebo spíš si nedokázala představit, že by se k tomu kupříkladu v práci přiznala. Lidé jsou tak agresivní při každé jinakosti a ve velkém kolektivu obrovské firmy se drby šíří rychlostí světla. Šedivá myš je nejbezpečnější pozice. A tak si psaní nechala jako svoji malou intimní radůstku, jen pro sebe a pár přátel.

Ale pak tu byl třetí život. Ten byl nejzajímavější a zároveň nejtajenější. Někteří přátelé, kteří dostali kontakt na psaní na tomto blogu, nedostali kontakt na další blog. Esoterický. Informace, o kterých tam lucienne psala, byly natolik výbušného charakteru, že radši mlčela.

Jejím záměrem bylo, aby se k těm informacím dostali pouze lidé, kteří začnou tyto informace vyhledávat. Poznání dostanou na požádání, když tedy požádají. A pochopí jenom tehdy, když už budou mít část své cesty poznání za sebou. Ostatní, co se tam dostanou náhodou, to buď budou považovat za fabulaci nebo natolik fantastickou realitu, že na to prostě zapomenou. Takovou zkušenost už měla, že lidé, když je pro ně skutečnost dost šokující, prostě informace vzápětí zapomenou, jak kdyby je neslyšeli. I jí se to občas stávalo v okamžiku, kdy pro ni bylo něco příliš ohrožující. Jsme jenom lidi.

Lucienne za těch několik let, kdy žila své dva a potom i ten třetí život, psací, téměř přišla o tělo. To však zjistila až tehdy, kdy se chtěla vzbudit pro fyzickou realitu a ono to nešlo. Vůbec to nešlo. Čtyři roky asketického života, kdy na muže nepohlédla a intenzivní práce na sobě a realitě astrálního světa, světa duše a myšlenek, přinesla jako výsledek bolestné netělesno. Bolestné proto, že práh bolesti byl vysoko. Dosud si může lucienne sáhnout bez bolesti do plamene nebo přejít studenou řeku bez nepříjemných vjemů. Je jí to jedno. Tělesno jako kdyby nebylo, i když už je na tom teď lépe.

S tělesnem souvisí i životní síla, hadí síla. Je skrytá u kostrče. Každého by překvapilo, ba i šokovalo, že v případě netělesnosti může najednou přijít chtíč v podobě uvolněné kundalini, životní síly. Neméně šokovaná byla i lucienne. Cítila se hříšně, nezvládala to. Nebyla zvyklá cítit tělo. A najednou ho cítila.

A to všechno se dělo protože procházela temnou noc duše.

Přišla o téměř všechno během půl roku. Prožila několik úmrtí blízkých lidí a potkyšů, prožila ztrátu tří prací, sociální vazby byly tímto zpřetrhány. Zůstalo pár přátel, většina odešla. Stabilita přešla ve křehkou nestabilitu. Zdraví začalo nebýt v pořádku víc než dřív a lucienne prostě přešla od normálního života ke čtyřiadvacetihodinové práci s duchovním světem vně sebe. Sebe uvnitř nijak významně necítila, tak nebylo moc co řešit. A když už sebe cítila, nacházela jenom bolest ze ztráty a velké rány, dosud nezhojené. Díky velké bolesti uvnitř se dařilo odcházet víc a víc z těla. Cestu nacházela realizací pomoci druhým, jakkoli nepochopitelným v běžné realitě.

Schopnosti vidět, cítit a přemýšlet v realitě vesmíru se časem prohlubovaly. Její dovednosti fungovaly i v Africe, i v Evropě, astrálno bylo sice jinak vytvarované podle odlišných kulturních vzorů a tisícileté historie, ale myšlenkou bylo schopno se domluvit velmi dobře. A lucienne byla schopna komunikace.

Tajený svět, velmi důkladně tajený, byl však lehce nepraktický v běžném vidění reality. Kdo to zná, ví o čem mluvím. Tenhle text není o vytahování se, proto nebudu psát podrobnosti, které by nemusely být pochopeny tak, jak by byly myšleny.

Lucienne začala odcházet z tohoto světa pod tíhou netělesna, pod tíhou svých identit, které byly těžko k unesení. Viděla to, cítila to, nevěděla si s tím rady. Neměla žádné praktické fyzické zakotvení, cítila se jako vodní květina, která se místo ukotvení ve dně potoka a čerpání živin z tekuté vody vznáší ve vzduchu na pražícím slunci a jen tma a noční rosa zchlazuje její horké suché listy a maličkaté kořeny, téměř neschopné zapustit se znovu v pevném podloží reality. Byla velmi blízko smrti.

V temnotě, ve které byla, v tom neustálém neštěstí na fyzické rovině, které ji stíhalo, přestala vidět světlo. Občas tady na blogu o tom napsala, občas to někomu řekla, ale bolesti bylo tolik, že prostě nešlo se podělit o všechnu. Už tak řekla víc než dost. Mlčení je těžké, ale to, že přátelé odchází pod tíhou vaší bolesti, kterou nemohou unést, to bolí mnohem víc. A tak mlčela. A čím víc mlčela, tím víc byla ve tmě, sama, jen ona a bolest a zkoušená ve schopnostech a vůli obětovat cokoli a dokázat to přijmout.

Po pěti měsících bolesti, když už neviděla jiné cesty, se začala modlit o specializovaného přítele a průvodce, který by ji vyvedl z labyrintu bolesti a nepochopení. Stále neviděla čím prochází, bylo to pro ni nepochopitelné. Takové bolesti, takového strádání, proč to všechno? Lucienne totiž už několik let nečetla a nevzdělávala se v této oblasti, protože ji žila. Poznávala dotekem a pohledem, poznávala duší tu realitu, která nás obklopuje a neuchylovala se k cizím myšlenkám, které by ji mohly ovlivnit tak, že by jí ublížily na její cestě. Byla příliš citlivá na cizí myšlenky, ti kdo ví pochopí, jak to myslím. A tak netušila, že to je temná noc duše, která je naprosto normálním průvodním jevem vývoje každého člověka, který chce vědět a k vědění dospívá.

Specializovaný přítel přišel tak rychle, že jako kdyby čekal jen na okamžik, kdy bude lucienne připravena. A lucienne se rozhodla sjednotit pro něj své identity a nehrát žádné hry. A tak i konala. A to bolelo. Moc. A najednou, s každým prozrazeným kouskem sebe zjistila, že je to v pořádku. Sjednocovala se. Na základě jeho se začala pomaličku vracet k realitě fyzického života.

Přítel totiž věděl, že je to pořádku tak, jak to je. Věděl, že to probíhá dobře, že to je temná noc duše...

A lucienne se rvala jak nejvíc uměla aby dokázala žít jako člověk...

A po mnoha přetěžkých chvílích došla k jakémusi poznání. Došla k tomu, že i když si myslí, že je z nejhoršího uvnitř, začíná tušit světlo. Začíná ho skoro vidět... V té tmě všude okolo viděla jednu hvězdu, vzdálenou, ale svítící, ke které se rozhodla kráčet. Bylo to poznání toho, že jí na příteli záleží a příteli záleží na ní, na lucienne takové, jakou je. Světlo ji však oslepilo a ona opět zůstala sedět ve tmě, protože nic neviděla. Opět nic neviděla. Temná noc duše jak vyšitá. Poznání bylo zapomenuto proto, aby mohlo být znovu nalezeno. Čas v přesýpacích hodinách pomalu ubíhal...

A mezitím probíhalo spousta dalších procesů, kterými byla prováděna poslepu, s očima široce otevřenýma a přitom nevidícíma, kdy nezbývalo nic jiného, než věřit tomu, že nespadne nikam, kam nechce. Věřit. Tak těžká zkouška.

Kdosi jí řekl, že jde špatně. Že to, čím prochází je k ničemu, respektive se jí dotyčný zeptal:"A k čemu Ti ta transformace bude, prosím Tě... Co z toho budeš mít? Podívej, jak vypadáš, jak funguješ ve společnosti a v jakých jsi neustále sračkách. Proč nežiješ šťastně jako ostatní lidé?"

A já nedokázala odpovědět, protože jsem nevěděla.

Správná odpověď měla být, že se setkám sama se sebou, setkám se s tím člověkem, kterým jsem a nevím o tom. Setkám se s Bohem ve mně, se svým druhým já, se všemi svými já tak, až žádné já nezbyde. Pak se stanu celistvým člověkem. Ale tenkrát to jen bolelo a já nedokázala odpovědět, protože jsem nevěděla a byla to jen další rána do mé zkoušené mysli.

Jednoho večera jsem došla k poznání, že jsem Jabloní v poušti. Zrodila jsem se na základě vlastní smrti. To bylo dobré. Dokonce jsem zrodila tři jablka, zlaté, stříbrné a bronzové, jež byla zároveň Sluncem, Lunou a Venuší. Ta tři jablka jsem dala příteli, kterému něžně spadly do dlaně, když se pro ně do mé koruny natahoval. Byl to velmi krásný zážitek, obzvláště znovuzrození po smrti, kterou jsem cítila, jak kdyby byla moje aktuální. Opravdu. Cítila jsem se, že jsem odvedla řádný kus práce a rozluštila cosi, co mi trvalo velmi dlouho a já to neviděla. Jedna z mnoha zkoušek.

Temná noc mojí duše však stále pokračuje, ještě není u konce. Proces setkávání se se sebou stále probíhá...

A jak si myslím, že to dopadne?

Na konci všech procesů poznání je opět člověk jako soucitná bytost plná lásky a pochopení.

Tohle byl můj příběh, něco, co jsem mohla říci až teď, po půl roce neustálého kráčení, padání na zem a opětovného vstávání. Je to velmi vánoční příběh, protože je to příběh se šťastným koncem i když zamotaným průběhem plným zvratů a nečekaných překvapení. Je to příběh o nalezení sebe.

Co bych mohla poradit komukoli, kdo prožívá temnou noc duše?

 

Příteli, ať už jsi kdokoli,

 

když jsi se dostal až sem a čteš tenhle dopis, vítám Tě ve světě ztrácení a nacházení. Všechny události, které se Ti dějí mají společné hluboké dno a Tvou reakci na něj. Slzy, pocit beznaděje, nevědomosti, neuvědomění si cesty ven z toho stavu, pocit neštěstí, frustrace a tušení deprivace. To je v pořádku. Nemusíš to skrývat. Cesta k pochopení bude těžká, ale Ty to zvládneš. Každá hvězda má svou cestu, nebojím se o Tebe.

Nebude to těžší než to, co jsi dosud ušel, jen to bude jiné. Pokaždé je to těžké, to jenom my tomu aktuálnímu zrcadlu nás dáváme odlišnou váhu podle toho, jak to cítíme. To je důležité. Váha, která na Tebe dopadne, je tak šíleně těžká, protože je subjektivně vnímaná a můžeš ji odlehčit tím, že ji kopneš do autu třeba tak, že se neskutečné váze zasměješ a uděláš si z ní srandu. Z poslední doby mám s tímto přístupem jedině kladné zkušenosti. Ještě se nestalo, abych problém nezvládla tím, že ho zlehčím, zasměji se mu a svým reakcím na něj a nebudu ho brát vážně, budu ho brát jako nějakou hru. Je to hra... I když to tak nevypadá, je to jenom hra. Je to hra na to, co potřebuješ pochopit, obrazy jsou zkreslené, aby bolely, jsou karikované, aby Ti ukázaly situaci ve své obludnosti, jsou jiné, než skutečnost je. Jsou nadnesené, z malého komára je najednou obrovský velbloud, ale je to jenom iluze, mája. Není to nic, co Tě zabije. Možná Tě to ani neposílí. Možná Tě to oslabí. Na čas... Na tak dlouhou dobu, než to zpracuješ, věř mi... Není to slabost zaobírat se májou a zkoumat její skutečnost do té doby, než opravdu pochopíš sílu neskutečnosti. Od toho máji jsou.

Víš, mám ráda dna. Miluju je, protože jsou tak jasná, tvrdá a jistotná. Nemám ráda hezké výklady karet. Se skutečností je to to samé. Hezký výklad je na nic. Nic Ti neřekne. Je hezký, kouká se na něj dobře, slibuje hezké zítřky, bílé domky s červenou střechou a dřevěnými okny, ve kterých jsou truhlíky s kvetoucími květinami a zelenou trávu s modrým nebem. Ale protože je to až nereálně krásné, čekám ránu. Vždycky jí čekám. A vím, že přijde. A to čekání je úmorné. Sedíš a čekáš. Stojíš a čekáš. Ležíš a čekáš. A nevíš... Ale když jsi na dně, víš to. Je ti zle a tak niterně se Tě to dotýká, že prostě umíráš. Zas a znovu umíráš, zvracíš nestrávenou realitu a nesnášíš zítřek, který také bude bolet, možná víc než dnešek. Je v tom jistota. Jistota toho, že Ti bude zle, jistota toho, že jsi na dně. Na dně jsou hezká tušení toho, že můžeš jít jenom nahoru. Níž než na dno spadnout nemůžeš. Dno je maximum. Je to mystická smrt, která v životě probíhá stále znovu. Smrt je reálná. Je reálnější, než hezké bílé domečky s červenou střechou a pod rozpálenou oblohou stoleček s červeným kostkovaným ubrusem a vázou plnou květů. Smrt přijde vždycky. Vize bílého domečku je mája, kterou nám nahoře nastavili, abychom přežili naše dna, o které se tady jedná. Ale de fakto je i smrt mája, iluze jak má být.

Jedná se o zkušenost, o poznání. A nejenom poznání hezké, ale i bolestné. Ale bolestné si pamatuješ víš, protože zanechá hlubokou stopu. Zanechá ránu a až se rána zacelí, zbyde jizva, jako pozůstatek, jako vzpomínka na ránu. Hmatatelná vzpomínka. Kdykoli Ti padne zrak na zahojenou ránu, tak víš, žes to přežil, žes to dal. A po každé ráně, kterou zpracuješ, si říkáš že vlastně možná dostaneš trochu času na zmátoření, abys měl čas na zpracování další rány, která jistě přijde. Víš, ta špatná zpráva ohledně těchto stavů je, že na ně budeš i dál sám. Celý život na ně budeš sám, protože jsou to Tvoje temné stavy duše. Lidé kolem Ti to mohou ulehčit, ale projít si tím musíš sám. A to je i dobrá zpráva. Budeš na ně sám, nebude Ti do toho nikdo kecat, každý jsme v sobě sám. Ty sám se rozhodneš, jak aktuálně budeš chtít fungovat. Nikdo jiný to za Tebe nerozhodne.

Dělej, co Ty chceš. A nemyslím to tak, že vše se dá zvládnout pouhou vůlí. Může to tak znít, ale není to tak, myslím to v první řadě abstraktně, jedná se mi o samotný smysl slov, pokud jsou schopna vyjádřit takovou realitu, kterou mám na mysli.

Chci říct, že prostě svět je iluze. Je to odraz astrálního světa, s jakousi matricí, kterou proniká zároveň světlo i stín v různých poměrech v iluzi času. Když si to uvědomíš, není to proto lehčí, je to jenom snesitelnější. I to je dost. Někdy to může být i příliš velká pomoc, kterou nemusíš být schopen unést. Uvědomění si iluze... Je to všechno tak zatra reálné...

Znám jednoho netového chlapíka a ten se proslavil kromě buranství tím, že dělá místo tří teček za nedokončenou větou tečky dvě. Prý tím šetří čas. Ve skutečnosti je realita taková, že můžeš použít i nulovou tečku k tomu, abys neuzavřel větu. V samotném abstrahovaném smyslu reality tu větu ani nemusíš napsat, ba dokonce ji nemusíš ani vědomě tušit a přesto bude existovat a bude ovlivňovat Tvou realitu nedokončeností. A přesto to bude jenom iluze, mája, učební proces, ať už uděláš kolik budeš chtít teček.

No, budiž. Víc než tohle pro Tebe aktuálně udělat nemohu. I když tu jsem, jsem tušený přítel ve stínu, projít temnotou musíš sám. Je to velmi těžké, velmi mystické a velmi obohacující. V poslední dny jsem se dopracovala k poznání, že největší sranda je koukat sám na sebe, jak nevíš a prožíváš iluzi bolesti, kterou si způsobuješ svým vlastním prožíváním reality. Nahoře, tam, kde se stírá dualita, není bolest, není radost, není láska, není nenávist... Nic z toho tam není... Je tam soucit a všeobecné cítění lásky všech ke všem... Tak to je.

Takže, až Tě bude něco moc bolet, řekni si, že je to iluze a nedej jí sílu Tě ovládat. Ona dostane jenom takovou sílu, kterou jí Ty sám přiřkneš. Větší nedostane. Tak to funguje. Ale uznat iluzi, která se tváří jako realita, to je sakra těžké. Poprvé je to těžké, podesáté je to také těžké, naposté už z toho máš bžundu, i když bolavou a uslzenou. I muži pláčou, i ženy pláčou. Je to v pořádku.

Jo, ještě k těm rozhodnutím v temné noci duše... Rozhodni se vždy jak Ty chceš. Ať se rozhodneš jakkoli, budeš to stále Ty. Věř, že to tak je a nakonec zjistíš, že Ty sám jsi docela zajímavý člověk, opravdu. Za Tebou se skrýváš Ty, kupodivu :)))

Vydrž!

I temné noci duše bude jednou konec... Uvidíš světlo ve tmě, ať pro Tebe světlo bude znamenat cokoli.

Věř v sebe a půjde to.

Lucienne

Ta, co nosí světlo

linkuj.cz vybrali.sme.sk

lucienne, pátek, 22. prosince 2006, 0:35, trvalý odkaz,

Komentáře (46)

Tip:
Važte dobře, na koho odkazujete a zda komentujete smysluplně.
1 Wu WWW 22.12.2006, 13:08:43x
Lucienne, všiml jsem si, že píšeš míň a míň, ale ani ve snu by mě nenapadlo jak jsi na tom. Tenhle text jsem četl jedním dechem a rád bych k tomu něco dodal - ale ono není co. Snad jenom že Ti gratuluju, fandím a držím palce.
2 Před úsvitem... Kojot Mail WWW 22.12.2006, 16:07:34x
Amen, Lucienne, jež přináší světlo. Amen, Lucienne, která se rozhodla a odvážila ukázat zde sama sebe. Správně napsáno, na mou věru! Snad bych jen dodal, že ta nejtemnější hodina nastává před Úsvitem. Vlk Noci se zakusuje do světa, jakoby chtěl pohlit co nejvíc, protože ví, že jeho čas končí. Ale pak zapadne Temné Slunce Noci a vyjde Jasné Slunce Dne. A vše, co během Temné Noci Duše prožila, ve světle Dne zpracuje. Prožije radost, protože existence je ryzí radost. Existence je ryzí radostí i v Noci, ale to dokáže vnímat jen člověk, který již Noci přijal do svého života, učinil je svou součástí stejně jako Dny. Noc se totiž vrátí. Noc se vždy vrátí. Cesta Duše cyklicky prochází Dny i Nocemi, Úsvity i Soumraky. A pak, jednoho dne zjistí, že mezi Nocí a Dnem není rozdílu...
3 duna WWW 23.12.2006, 17:11:19x
Občas tě chodím číst a tak nějak jsem tušila, že nemáš zrovna světlý období života. Ale myslím, že máš dobře našlápnuto a držím palce. A ať je příští rok rozhodně lepší než ten letošní ;-)
4 Chybějící obrázek Kojot WWW 24.12.2006, 02:31:50x
Technická poznámka. Pod větou "Vezměte si z mého vyprávění co potřebujete a ostatní nechte být." se mi nezobrazuje obrázek s popiskem "Gotika malá". Jsem na něj docela zvědavý. Mrkni se na to prosím.
5 Lucy Mail WWW 24.12.2006, 09:45:37x
2 Wu, Kojot, Duna: Díky moc za komentáře, za podporu a vůbec... Díky moc.

2 Kojot: Tak tady si vážně nevím rady. Ve FireFoxu se mi obrázek načte a protože používám jen FF, netušila jsem, že v IE to dělá psí kusy. Víš, nejsem v tomhle zrovna technicky zdatná, doufala jsem, že když mi všechno funguje jak má ve FF, tak je to automaticky v pohodě i v IE. Není tomu tak. Obávám se, že technika mě doběhla a se mnou i mé čtenáře... Nedokážu to dát dohromady a ani nevím jak bych to udělala :(
6 Wu WWW 25.12.2006, 12:37:16x
Lucy, ke Kojotově poznámce: zřejmě za to může diakritika ve jméně souboru. Přejmenoval bych ho na "gotika006vmala.jpg".
7 Lucy Mail WWW 26.12.2006, 08:42:05x
2Wu: Je tomu opravdu tak, příště si nebudu hrát s češtinou :)
8 Mirun Mail WWW 27.12.2006, 10:47:52x
Cobos?
9 manila Mail 29.12.2006, 21:36:48x
Ahojky, právě prožívám to stejné období a Tvůj článek mi dodal další odvahu bojovat. Je to hodně těžké, protože netuším, která cesta je ta správná a nevidím žádný záchytný bod. Všechny jistoty ve světě jsem odvrhla (poznala jsem, že jistotami nejsou) a uvnitř sebe jistotu a bezpečí zatím nenacházím. Zbylo jen děsivé prázdno, úzkost a strach. Nechci ale znovu hledat jistoty a pocit bezpečí ve vnějším světě, je to zbytečné. Taky moc toužím po někom, kdo by mi poradil, co dělat, kdo by mi ukázal cestu ke Světlu. Pokud chceš Ty nebo kdokoliv jiný, můžete mi napsat na můj mail. Budu za každou myšlenku vděčná. Přeji hodně Světla. pa Manila
10 čtenář 30.12.2006, 02:21:33x
lucy-bílé domky s červenou střechou, zelená tráva a modré nebe(vč. truhlíků s kvetoucími květinami)-to hmatatelně existuje(stačí se podívat kolem sebe). dno je maximum a jistota - jak hluboko je tvé dno - třeba jako u obyvatel Čečenska(vybombardované životy a majetky-to tě potkalo?)? když si můžeš dovolit své úvahy a odesílat je na net, tak jsi na tom velice dobře. a potlačené fyzično-najdi si protějšek pro údržbu fyzična, protože bez fyzického těla nenapíšeš ani tu tečku-tak to tělo udržuj. a úvahy o počtu teček za větou, psané buranem-to zavádí k myšlenkám: proč žiju-k čemu je lidstvo-co se stane, když zanikne Země, a co, když nebude Vesmír. odpověď:stane se nic. tak si s tím nelámej hlavu a žij.(dokud nenastane nic, který nikdo neovlivní).
11 Temné noci souvisejí s duší, milý "čtenáři" Kojot Mail WWW 31.12.2006, 14:01:58x
Nedá mi to, abych nezareagoval: Ano, ovšem, lidé prožívají nepředstavitelné hrůzy a utrpení a to nejen v Čečensku, ale i v Somálsku, Sierra leone... vím to, zajímám se o tuto problematiku a není mi lhostejná. Ale Lucienne píše o Temné noci duše a duše, tak je stejná u každého člověka, lhostejno zda je ze země bohaté, chudé či prostřední, zda je kolem něj mír, válka či cokoli jiného. Radosti a utrpení duše mohou mít vnější příčiny, ale ty skutečné příčiny Temné noci plynou z nitra, plynou ze světa za tímto světem a nesouvisejí s vnějšími podmínkami. Dopřejme proto každému soucit s jeho utrpením a neohlížejme se na to, v jakém vnějším kontextu se nachází...
12 lucy Mail WWW 31.12.2006, 14:08:43x
2Mirun: Ano...

2manila: Světlo přijde, o tom nepochybuj...

2čtenář: Ano...

2Kojot: Ano... Díky.
13 Pro Lucienne, pro tu, která nosí světlo, JonášII. Mail WWW 02.01.2007, 17:29:45x
Lucienne, Tvůj článek jsem přečetl se zatajeným dechem a v některých momentech jako bych potkal některá ze svých minulých, současných a snad i budoucích já. Nemůžu říct, že chápu, co se v Tobě událo, protože tahle zkušenost asi není zvenku jen tak pochopitelná, ale myslím, že jsem zažíval (a možná ještě zažívám) něco podobného, i když ne tak silného. Prostě najednou jako bych si uvědomil, že čas letí a já v poslední době nedělal to, co jsem chtěl, ale nechal se vláčet okolím, které se snažilo jen o jedno - o to, aby ze situace a ze mě získalo co nejvíc. Ale časem jsem poznal, že je na čase říct NE! A to (možná - aspoň u mě - byl ten okamžik, kdy se tma duše začala měnit ještě ne na světlo, ale na řídnoucí svítání...). A ten stav zatím pořád trvá. Moc držím palce, aby světlo ozářilo Tvou krajinu duše. Držím palce!
14 Lucy Mail WWW 06.01.2007, 20:28:41x
2JonášII.: Řídnoucím svítáním zdar! Ať se daří jasným svítáním v Tvých dnech:)

Díky za držení palců, přetrhla jsem už cílovou pásku a teď jsem prostě jinde a musím se s tím vnitřně a navenek srovnat a udělat příslušné kroky ve fyzickém světě kvůli doznívající temné noci duše, která mi dala opravdu extrémně zabrat... Ale ona dává zabrat každému, kdo jí prochází, protože každý má slabé stránky jinde a tak ho shora bičují pěkně individuálně :)

Pěkně podané procesy vývoje duše jsou zde :http://krystal.op.cz/amen/2000/Amen78-00.htm , je to tam sice hodně křesťanské, zvlášť v symbolice, ale podstata je prostě stejná, protože duše je také pořád stejná, ať křesťansky omílaná mlýnskými kameny nebo jinak. Inu, kdo chce, ten si poznání najde...

Kupříkladu musím přerušit školu, najít si nějakou skvělou práci, která mě bude naplňovat a postupně se dostat do "normálu". Jo, a musím najít Amálku :))))
15 Markytka Mail 31.05.2007, 08:22:39x
ahoj Luciene, k tomuto tematu me pomohlo, kdyz sem si precetla tyto clanky:http://cestydusi.mysteria.cz/strap-tnd.php

http://cestydusi.mysteria.cz/strap-uskaliduchovnihozivota.php

Markytka
16 Markytka Mail 31.05.2007, 08:34:43x
Na co sem narazila a libilo se mi:Lidé velice rádi sklouznou do původních schémat, neudrží dlouho vyšší vibrace nebo je dokonce uznají za nepohodlné pro běžný život v temnu. Duchovní pokrok obyvatel této planety je velmi zpomalen oproti původnímu předpokladu. Když jsou lidé podrobování zkouškám, ukáže se, jak je jejich nadšení povrchní. Jedna z nejhrubších chyb, kterou většina dělá, je povrchnost, nedostatečná víra a bláhové snění, ze kterého je velmi snadné je vzbudit. Je nutné počítat s realitou všedního života. Vždyť je tak bohatý, dá se z něj stále učit, stále je co čerpat a není potřeba se utíkat do vysněných neskutečných rájů mimo Zem. Tady máte ráj, jen ho přestat ničit. Jen mít oči k vidění a uši k slyšení. Není potřeba nikam odlétat do vesmíru.




Ráj je na vaší planetě!!!




Každičkým drobným činem a krůčkem ho pěstujete, svou láskou budujete a zpevňujete. Společnými silami. I když jste každý z vás tak individuální, nebo se tak aspoň vnímáte, je potřeba spojovat své síly.


17 Lucienne [openID] Mail WWW 31.05.2007, 15:59:13x
2Markytka:

Ad.[15] - Straptom mluví o jiném pohledu na temnou noc duše, než mluvím já, i když oba mluvíme o jedné věci. Je fajn, když víc lidí mluví o svých zkušenostech, pak si každý může vybrat, co ho právě osloví.

Ad.[16] - Nemohu s tím úryvkem souhlasit, neoslovuje mě. Je příliš panovačný a psán jakoby dotyčný "sežral šalamounovo hovno" a to mi nesedí. Nemám ráda, když se kdokoli povyšuje a diriguje druhé a tento citát takový je. Jestli by Tě zajímalo jak rozebírám podobné "duchovní poselství" a proč si myslím, že takovéto texty postrádají plus pro čitatele, přečti si článek z mého esoterického blogu: http://esotericlucienne.bloguje.cz/414261-poselstvi-818-v-1710.php

A každopádně díky za komentáře, obohatily mne a myslím, že více pohledů na věc nikdy neškodí.
18 Markytka 31.05.2007, 20:39:15x
Lucy,
zajimalo by me jaky vidis rozdil v pohledu tvem a Straptoma na TND.?
19 Lucienne [openID] Mail WWW 31.05.2007, 21:03:37x
2Markytka:

Třeba v tom, že on píše o věcech, o kterých já nepíšu. A píše o nich velmi detailně.
20 Markytka 04.06.2007, 20:33:50x
Ahoj Lucy,ten druhy uryvek, ktery se ti zda panovacny je z knihy Katky, ktera pise, co ji pomoci channelingu prislo shury... mrkni na:http://vzestup.webpark.cz/katka/kkniha.htm

Je to zajimave a myslim, ze neco na tom pravdy bude.
PS Proc te to tak rozciluje? Ze by ti bylo nastaveno zrcadlo?
21 Lucienne [openID] Mail WWW 04.06.2007, 21:18:27x
2Markytka:

Svobody kdo hoden, svobodu zná vážiti každou. Kdo do pout jímá otroky, sám je otrok. (Kollár:Slávy dcera)

Jako svobodymilovná osoba nemám zapotřebí komukoli kázat o tom, jak se má chovat a už vůbec bych si nedovolila vztahovat cokoli na lidstvo. Vím, kolik škody nadělá právě takové "přišlo to shůry, tak je to pravda". V první řadě se zamyslím nad tím, co poselství říká a jak to nekoresponduje se zdravým rozumem a staví se to na odiv "nad lidstvo", tak je to pro mne podezřelý zdroj.

Zrcadlo? No, já nevím, kolik toho máš za sebou v praktické magické a esoterické práci, ale kdyby se mne jakákoli bytost pokoušela mystifikovat tím, jak je lidstvo pozadu oproti Božímu plánu a jak lidé dělají "hrubé, hrubší a nejhrubší chyby při životě ve vyšších vibracích, které neudrží dlouho a jsou ještě k tomu povrchní", vážně bych zapřemýšlela nad tím, s kým to mluvím...

A teď trošku prakticky:
Lidé velice rádi sklouznou do původních schémat, neudrží dlouho vyšší vibrace nebo je dokonce uznají za nepohodlné pro běžný život v temnu. - takže: jaká schémata, jaké vyšší vibrace, co je nepohodlné v tom našem "temnu"... O jakém temnu to vůbec mluví? Copak žijeme v temnu? Jaké vyšší vibrace? To mi připomíná tu krávovinu Brána 1717, kdy blíže neurčený počet příjemců mailu "zmiliontinásobí své vibrace". Jaká původní schémata? Kolik jsi na vlastní kůži prožila "schémat" a "nových schémat" a jak moc ses "bránila" novým schématům a vůbec... Jak je to definováno? Co to má s praktickým životem společného? Neurčitý, vágní pojem bez obsahu zahrnující "celé lidstvo". Pro mě je to irelevantní informace, která mate a používá metody, které se mi nelíbí.

Jistěže je člověk složen z vibrací na různých vlnových délkách. Kupříkladu můžeš krásně vidět auru...

Zažila jsem mnohokrát spontánní blaženost a ujišťuji Tě, že upadání do blaženosti JE nepraktické. V zaměstnání, při cestování atd. Ale rozhodně jsem nevnímala běžný život nikdy jako "temnotu".

Prostě oproti tomu, co neurčitě a manipulativně popisuje Tvůj channelingový přepis Katky, jsou moje duchovní zkušenosti naprosto odlišné.

Nevím, na koho se napojila nebo kdo se za koho vydával, ale určitě je vývoj tam, kde má být, v žádném astrálu si nedělají čárky a nervou vlasy z toho, že je "vývoj velmi zpomalen oproti původnímu předpokladu". Naopak, dějí se změny a dějí se neustále a je to v pořádku.

Předivo života je dokonalé na všech úrovních!
23 Markytka 04.06.2007, 22:31:31x
no vida.Mame tu super diskuzi.diky za ni :-)
ja si myslim, ze tvymi argumenty(napr. takže: jaká schémata, jaké vyšší vibrace, co je nepohodlné v tom našem "temnu"... O jakém temnu to vůbec mluví? Copak žijeme v temnu? Jaké vyšší vibrace? To mi připomíná tu krávovinu Brána 1717, ), kterymi rozbijis ten muj vynatek muzes zpochybnit vse. Ja muzu klidne uorat i ten tvuj clanek o Temne noci duse.Slova sou nedokonala a kazdy se snazi neco vyjadrit.Neber to tak vsechno doslovne.Ja bych brala spis co tim chce clovek rict a ne tu formu.
Kdyz si prozivala temnou noc duse, tak ty tvoje stiny ti neprisli tmavy? Jasne, ze je to iluze,ale ty pocity stejne mas a to je to tzv. temno. Je to jen nazev.
24 Kojot [openID] Mail WWW 04.06.2007, 22:40:05x
2 Markytka: Temnota temné noci je Božím světlem. Je vidět, že vůbec netušíš, co tento pojem znamená. Přečti si sv. Jana od Kříže.
25 Markytka 04.06.2007, 22:48:28x
Vis proc nectu bibli? Vsechno se da vysvetlit na stopadesat zpusobu..
Me ty citaty sou jedno. Ja mam svou praxi. Vyuzivam intuice a odvahy, kdyz se mam postavit svym stinum, tj pro me to, co sem na sobe neprijala.To co nemam na sobe rada.
26 Markytka 04.06.2007, 22:52:43x
27 Kojot [openID] Mail WWW 05.06.2007, 00:11:54x
2 Markytka: Ach, tak Ty jsi osvícená! Sjednotila ses se svým Nadjá, našla jsi svou krátkou cestu ke štěstí a nyní učíš nás, kteří dlíme v Temnotě. To je od Tebe fakt hezký...
28 Lucienne [openID] Mail WWW 05.06.2007, 00:18:28x
2Markytka:

Markytko, každý má jiné cesty poznání. Na svém blogu jsem jasně vymezila, s čím souhlasím a s čím ne, nebudu přikyvovat něčemu, s čím nesouhlasím už apriori kvůli obsahu, ne formě. Poukázala jsem na vágnost a nejednoznačnost pojmů, které vyvolávají pocit, že toho lidé dělají málo a je to s nima špatný a tak podobně. Za tím si stojím.

Vyšší síly jsou tak mocné, že nemají naprosto zapotřebí takováto poselství. Věř tomu, že to je taková síla, že ukočírují cokoli, co se zde urodí za situaci. Cokoli. Jakkoli. Jsou to Boží síly, co víc dodat.

Chce-li někdo hledat chanelling a poselství skrz něj přijatá, zde ho nenajde. Já vím, že chanelling je obtížné interpretovat do slov. Ale já za slovy, která jsi sem vkopírovala, necítím to, co bych tam cítit měla, ať už by byla použita jakákoli slova. Proto jsem se vymezila proti těmto slovům, je to moje povinnost. Zde ano.

Sv. Jan od Kříže byl mystik jak hrom. Popisoval cestu, která je univerzální cestou duše, když na ni zasvítí Boží světlo.

Kupříkladu Kojot, který Ti doporučoval tohoto mystika k nahlédnutí mezi Tvé další zdroje, není křesťan. Je to thelémský mág, religionistika a filosofie je jeho oborem. Měla-li bych citovat jeho slova ke křesťanství:

"...Byla by nesmírná škoda, kdyby nekřesťan, v mém případě thelémita, pyšně odhodil tolik staletí práce, místo aby z nich s úctou čerpal a přemýšlel o nich..."

To neznamená, že se z něj stane křesťan, to znamená, že si vezme, co v danou chvíli bude potřebovat stejně jako z dalších věrouk, které ho osloví v danou dobu na jeho duchovní cestě.

Ad. stíny: Každý je máme a pokaždé to chce odvahu se jim podívat do očí. A i tu odvahu máme každý. A intuici taky a je to dobře :)

Ad. má ostrá slova, která jsi citovala: mnohem ostřejší slova jsem použila k odhalení manipulací v článku Brána 1710 http://esotericlucienne.bloguje.cz/414261-poselstvi-818-v-1710.php, který se opět jasně distancuje od matoucích poselství.

Ad. zpochybňování - zpochybňuju to, co mi připadá zpochybňováníhodné. Není to proto, že je to od Tebe nebo Katky, že bych nesouhlasila s formou. Proč zpochybňuju, to jsem vysvětlila v předešlém komentáři.

Ad. uorání mé "noci temné duše" - to klidně můžeš. Je to Tvé nezadatelné právo, za které se bil i Voltaire. Každopádně, já nelámu nad lidstvem hůl, nesoudím, neberu to globálně z pozice někoho "mimo tento svět". O tom vůbec nepíšu. Píšu o své, temné, noci, duše. Procesu, který trvá už rok.

Píšu o sobě, v tom je ten rozdíl mezi mým článkem a chanellingovým poselstvím. Nikde neříkám, že to je poselství vyšších sil. Stojím v něm obnažená jen sama za sebe a navíc - o věcech, které provázejí proměnu člověka a spadají do oblasti pro "běžné lidi" nepřístupné, o těch nepíšu. Nesnažím se ohromit, nedělám ramena. Neponižuju se ani se nepovyšuju. Píšu, nic víc...

Vědět, chtít, odvážit se a mlčet.
29 Markytka 05.06.2007, 06:36:13x
2 Kojot,
tos mapsal ty co sem (ja sama uplne nevim, v ktere fazi sem)a nic vas neucim. Psala sem o sobe a doporucila sem clanek co se mi libil.Sv.Jana od Krize si prectu az budu mit pocit, ze si ho mam precist.A priori ho neodmitam. Jen sem nechtela slovickarit nad citaty vytrzene z kontextu, ktery sem necetla.
30 Markytka 05.06.2007, 12:55:41x
Ahoj Lucy,
mas pravdu, ze ten channelingovy zdroj trochu spilal lidem, jak sou nemozny. Je fakt , ze to velice ovlivneny tim, kdo to dela a co si z toho vezme ci jak to osobne pribarvi.Nikdo nejsme uplone cistej kanal. I Walsh v Hovorech s Bohem si něco pridal, jak sam říká.

Ja sem spis reagovala na to, jak bojovne vuci tomu vystupujes. Me se přiznám to az tak nesedi. Ta bojovnost myslim. Psala , ze každý ma pravo na sve sebevyjadreni. Tak to ponechme te Katce, ale i tobe. Je to tvuj styl.Ok.

Uplne presne nevim s cim souhlasis a cim ne.Tvuju blog nemam procteny. Trosku se v nem ztracim, ale myslim, ze to bude spis tim, ze uz toho mas hodne napsaného. A musim priznat, ze ses originální.

Na toho mystika sem uz reagovala u KOJOTA…Sv.Jana od Krize si prectu az budu mit pocit, ze si ho mam precist.A priori ho neodmitam. Jen sem nechtela slovickarit nad citaty vytrzene z kontextu, ktery sem necetla.

Ja sem nepsala, ze ostatní intuici a odvahu nemaji.Konstatovala sem o sobe, ze to pouzivam a ze to sou moje hlavni nastroje když se chvci postavit svým stinum.

Katka se mi taky ale zda ze nechce nikoho ohromit. proste zapisuje na internet svůj channeling. Kazdy si to muze prebrat sam.

Markytka
31 Markytka 05.06.2007, 13:08:19x
2 Kojot a Lucy,
v tech mych prvnich reakcich sem se nechala unest tim vasim stylem a trosku sem zabojovala, ale moc mi to nesedi.Takze uz s vama psanou prestrelku hrat nebudu.
32 Markytka 05.06.2007, 13:11:43x
ale v klidecku ! si s vami budu psat dal,pokud budete chtit.
33 TND intago Mail WWW 11.01.2008, 10:21:41x
prožívám už 10 let, napsal jsem své zkušenosti i jiných na
http://mystika.mysteria.cz...se.htm
Napište mi připomínky, dík.
34 Pokora Lucienne WWW 11.01.2008, 13:39:40x
2TND:
Zhruba jsem prošla Tvůj text a nelíbí se mi, že se domníváš - a prakticky to dokazuješ - že víš, co ostatní prožívají a jsi schopen posuzovat jejich činy, myšlení a jednání. Obzvláště v duchovní oblasti nejsme nikdo povolaný posuzovat činy jiných a jejich cestu. Zároveň s tím koresponduje i Tvůj komentář, kterým přikazuješ, aby Ti ostatní napsali své připomínky k Tvému textu. Slovo "prosím" a dobrovolnost je dobrým základem.
Ne každý to vidí tak jako Ty.
Dík.
35 omyl intago Mail WWW 21.01.2008, 11:22:15x
lucienne- nenasazuj mi vlčí hlavu prosím. Je fakt, že mi intuice dost napovídá. Je tam i obsah regrese. Každý se vyjadřuje k tomu, co prožívá. Jen jsem shrnul, jaké zkušenosti s TND mám. Ale nikomu nic nepřikazuji. Hlavně dbám, abych zvládal svou vlastní TND.
36 ... watsi Mail 22.01.2008, 18:54:20x
tak jsem asi pochopila svůj-bylo to v květnu 07?-omyl, a ještě jednou se omlouvám..nevím jistě jestli chápu temnou noc duše, ale myslím, že něco temnýho jsem asi před 3-4lety odsunula, a dnes kdy jsem z pouhého nevyspání tak unavená, že už někdy ani neusnu, něco hnusnýho/temnýho leze ze mě ven a vynořují se pochyby..a nejhorší pro mě, že to nemůžu a ani nedokážu sdílet...ach jo, nemá to se mnou nikdo lehký
37 Lucienne WWW 22.01.2008, 21:21:45x
2intago:
Promiň, myslím, že je na každém, aby si utvořil vlastní názor. Z Aničky jsi udělal oběť svévole a očernil jsi ji. Ona je přitom vítěz sama nad sebou... Když už píšeš, piš o sobě, ne o druhých. Takhle se opíráš o něco, na co nemáš. Jsi slaboch.

2watsi:
Watsi, mám o Tebe obavy. Nemáš poporodní depresi? Nežeň své temné stavy na hranu nože! Nemusí to být z únavy, víš... Od Kojotka o tomhle vím své a možná by nebylo od věci si s ním o tom promluvit. Prosím...

38 Lucienne... intago Mail WWW 23.01.2008, 07:50:14x
ty střílíš hlava nehlava. Ale i to obsahuje TND. Anička se sama přihlásila do mystiky a udělala velkou kariéru, hodně se naučila, prošla mnoha meditacemi, naučila to i několik dalších. Pak v TND jí dlouhodobé problémy zabrzdily spolu s tím, že si uvědomila, že jí jde o chlapa a ne o Boha, jak původně myslela, a na mystiku i na Něj se vykašlala a ještě nás na webu pomluvila....
Prý jsme zralí do blázince. Je to šest let a nebyl u nikoho ani náznak, naopak.
Nebyla ovšem první ani poslední, kdo z mystiky kvůli TND odešli. Dějiny mystiky ukazují spoustu takových případů, první byl Jidáš. Jan z Kříže, Terezie, Eckhard a j. byli pronásledování inkvizicí atd, atd.
O sobě píšu také, jen si mou knihu přečti
http://www.kosmas.cz...cislo=120787
39 Lucienne WWW 23.01.2008, 11:10:26x
2intago:
Ne, nestřílím hlava nehlava, mám docela jasno. Právě, že kauzu Anička sleduji od začátku, kdy jsem se o channeling začala zajímat. A až budu mít zpracované výstupy ohledně tohoto tématu, rozhodně je zveřejním se svým názorem, který se naprosto odlišuje od Tvého. Do té doby bych se zdržela debaty s Tebou, protože vlastně není moc o čem debatovat. Hezký den.
40 no to jsem intago Mail WWW 23.01.2008, 12:22:01x
zvědav. Ale jak můžeš mít jasno když jsi u toho nebyla?? Mě nebereš a Aničku ano? A proč? Ostatně jsme jen splnili oč žádala - naučit channeling. To umí kdekdo, učebnic je několik. Naučil jsem jí to po telefonu v pěti minutách. Ostatně napadat nás je mimo už proto, že samostatně pracovala v Liberci, my byli v Praze a viděli ji jen asi 4x.
41 Lucienne WWW 23.01.2008, 12:33:41x
Podívej, jasně jsem se vyjádřila, že na dané téma teď nemám čas. To je asi tak všechno z mé strany. Hezký den.
42 ?? intago Mail WWW 23.01.2008, 14:53:29x
Já jsem přece zde mluvil o TND. Nemám odlišnou TND od jiných, kteří mystiku dělají. Proč by nemělo smyslu se mnou o TND debatovat?
A téma Anička jsi začala ty, viz nahoře. Mystika zkrátka nebyla nikdy přijímána. A nebude. Ale už tu končím. Ahoj.
43 Podívej, když už nerozumíš větě Lucienne WWW 23.01.2008, 15:05:51x
"na dané téma teď nemám čas", tak to je mi opravdu líto. Článek je rok starý, řeším teď jiné věci a nemusím se ospravedlňovat, když s Tebou nechci teď debatovat. Prostě na to teď nemám čas.
Až ten čas mít budu a bude to aktuální, určitě Ti dám prostor se vyjádřit k článku, který o výše uvedených problémech pojednává.
44 ad 37 watsi Mail 24.01.2008, 08:48:41x
...jsi hodná, ale nemusíš se obávat..nemám..ty stavy bych přirovnala třeba k budoucí lavině, jsou zatím na převisu a je otázka času kdo, co, kdy, kde je odpálí, no a dokud se to nestane, lavina nespadne, tak se nedá nic moc dělat a na to, abych ji popř.odstřelila dřív ted není kdy..tož tak..?vyčkávání?
45 znáš??? watsi Mail 24.01.2008, 08:54:25x
46 Děkuji T o m a s 27.11.2009, 00:38:50x
Děkuji Lucienne.
Přidání komentáře


Creative Commons License

Lucienne by Lucienne Poláková is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.