Konspirace na Kofolu

Chcete si koupit Kofolu v autobuse Student Agency? Už to nejde. Kofola není, ač mi slogany tvrdí, že když ji miluju, tak není co řešit. Mohu si ale koupit o 50% dražší Pepsi, mám-li zájem.

Chcete si koupit v autobuse Student Agency třičtvrtě litru vody Rajec, když už tedy není Kofola? Taky už to nejde. I voda Rajec došla. Náhražkou je tu půllitrovka vody Toma.

Obojí řešení Student Agency je pro klienta méně výhodné než to původní a já se zeptala proč tomu tak je.

Odpovědí Kofola Holdingu na mou otázku ohledně nápojů ve Student Agency bylo to, že se nedohodli na podmínkách. Pan Martin Klofanda mi zdůraznil, že firma expanduje a to, že se nedohodli s obchodním partnerem, je v obchodním světě normální.

Odpovědí zástupce Student Agency, paní Simony Ostré, bylo: "Vzhledem k tomu, ze došlo ke změně vedení ve firmě Kofola, ve které je zastoupena i firma Rajec, není možné tyto značky již dále odebírat. Vedení společnosti směřuje své výrobky spíše na východ a z České republiky své výrobky postupně minimalizuje."

Tak takové prohlášení mne dostalo do kolen. Takovou si dala firma Kofola od roku 2001 práci, aby navýšila svůj obrat v České republice a teď není schopna dohodnout se s jednou autobusovou firmou na pár paletách nápojů týdně? Co to je za nesmysl? Nicméně stejného vysvětlení se mi dostalo i od stewardky Student Agency a vzhledem k tomu, že stewardi jsou v této firmě doslova uniformní, rozhodně nešlo o svévolné vysvětlení stewardky. Firma, která nutí lidi, aby práskali na řidiče, že má zapnuté rádio a stewardce došly časopisy, určitě dala přesné pokyny k tomu, co mají klientům říkat až se budou ptát po vodě a Kofole.

Podívala jsem se tedy na Kofolu blíž. Je pravda, že v Kofole se odehrály majetkové převody a personální změny a je pravda, že se odehrály teď, tudíž minimálně jedna část zprávy paní Ostré je pravdivá. 1.dubna 2008 vydala Kofola tiskovou zprávu o spojení polské trojky ve výrobě nealkoholických nápojů Hoop S.A. a Kofoly Holding a.s., přičemž proběhly velké šachy ohledně akcií a majetku tzv. zpětným převzetím, bližší informace o spleti majetkových převodů přikládám dole v článku. Na webu www.justice.cz, kde jsou podrobnosti o majetkových vztazích po celou dobu trvání firem vyrábějících Kofolu, jsou vidět také zajímavá mezinárodní řešení vztahů. Inu, česká značka. Posuďte sami.

Má důvod Kofola odcházet z českého trhu a minimalizovat zde své tržby? Nabídnou jí ve východních zemích nižší náklady a vyšší výnosy? Nejsme už totiž levná zem. Koruna sílí, mzdy rostou. Odpověď zní, že asi nejlepší by bylo přesunout výrobu do Asie, nicméně východní Evropa také není špatnou volbou. Hoop má závislé firmy mimo jiné v Ruské federaci. Jsou zlaťáky víc tady nebo v rozvíjející se východní Evropě a Rusku? Já bych řekla, že je docela dobře možné aby Kofola, která investuje do sloučení dvou silně postavených firem, obětovala nějaké ty kontrakty v Čechách v zájmu budoucích výnosů třeba z Ruské federace. Protože kam rozprostřít dnes vyrobenou Kofolu, když zdroje jsou omezené? Právě na východ, v Čechách a na Slovensku už Kofolu mají konzumenti díky reklamě dobře zažitou. A dnes, koncem května 2008, jsme už tak blízko k zapsání velkého rozhodnutí z 31. března 2008 do obchodního rejstříku.

Výměna Kofoly a Rajce za Pepsi a Tomu přichází tedy právě včas…

 

*** zdroj: Tisková zpráva Kofoly ze dne 1.4.2008

Technicky sloučení proběhlo formou tzv. zpětného převzetí, kdy majitelé Kofoly převedli na společnost Hoop S.A. 100% podíl ve společnosti Kofola SPV Sp. z o. o., pod kterou předtím začlenili celý holding Kofola. Výměnou za to obdrželi 13 083 342 (nově vydaných) akcií společnosti Hoop S.A. (přejmenované na Kofola – Hoop S.A.), což představuje 49,99 % základního kapitálu sloučené společnosti. Zároveň již dříve získali 14 % akcií společnosti Hoop S.A. od Dariusze Wojdygy – jednoho z významných akcionářů této společnosti. Celkově tak podíl majitelů Kofoly ve společnosti Kofola – Hoop S.A. dosahuje výše 56,99 %. Tento podíl drží prostřednictvím manažerské společnosti KSM Investment S.A. (51,18 %) a částečně také napřímo (5,81 %). Dalším významným podílníkem Kofola – Hoop S.A. zůstává jeden ze zakladatelů Hoopu Marek Jutkiewicz se 14,62 % akcií. Ostatní akcionáři mají 28,39 %. Navíc KSM Investment S.A. a Marek Jutkiewicz uzavřeli akcionářskou smlouvu, která vejde v platnost dnem zápisu sloučení u rejstříkového soudu a která zajistí hladkou realizaci přijatých plánů rozvoje společnosti Kofola – Hoop S.A.

10 komentářů: „Konspirace na Kofolu

  1. Ohledně té nedohodyNetuším, jak vypadá dohoda pepsi nebo kofoly s SA. Určitě ale nebyl problém v tom, že by někdo nechtěl prodat SA pár palet:-)Spíš bych čekal, že pepsi byla ochotná za exkluzivní smlouvu solit…

  2. Věř tomu, že mi dosud nikdo neobjasnil „proč“ tomu tak je. Může to tak být, že Tvoje verze je pravdivá… Nejvíc mě štve, že si prostě nemůžu koupit to, na co jsem se těšila. Zvyk je železná košile a nechce se mi měnit ji za jinou.

  3. Jsi rozený investigativec🙂. Že firma přesune výrobky, místo aby jich vyrobila víc, nenaznačuje zrovna mocnou ruku trhu😉

  4. 2Wu:Mocná ruka trhu možná fachá trochu jinak, než to vidíme. Já jsem našla souvislost, která může a nemusí být pravdivá. Divné je to, že mi to řekla jak stewardka, tak tedy paní Ostrá. Podle zástupce Kofoly nemá paní Ostrá co povídat takové věci, když to není pravda. Další vyjádření od Student Agency nepřišlo.

  5. 2Roman:Jasně🙂 A úplně nejlepší je Broňa a ta už je dvacet let pod konzumním drnem. A co Vinea? Už tu taky nevidím Vineu… Ach jo.

  6. Blixa

    klof kofklofandovi nechutná kofola? Naštěstí to z Brna do Prahy není tak daleko a bez Pepsi se obejdeme. Obešli jsme se bez pepsi za socialismu, obejdeme se i ve žlutém buse🙂

  7. Právě, že Klofandovi chutná – je tam zaměstnán. A my budeme ve žlutých busech chlandit pepsi…

Komentáře nejsou povoleny.