Úvaha o jiných světech aneb necronomicon online

V rámci objevení informace o tom, že Kojot bude vyvolávat pouštní duchy na setkání Mezi světy jsme se pustili do debaty o takovýchto entitách. Kupříkladu mantra azif je sluchově docela podobná mantře zazas zazas nebo nasatanada zazas. Bzučí a vyvolává koncentraci. Nejen.

"Neříkej to, otevírá to bránu do pekel." Napomenul mě Kojot.

"Pak Ty neříkej, že si budete jenom tak bzučet a uvidí se," ohradila jsem se já.

"Jsou to jiné vesmíry. Nelidské, nepochopitelné lidským chápáním a nedá se s nimi komunikovat. Chaosmagici by měli být opatrnější v takových rituálech. Karikovy Brány meonu přesně ukazují, jaké je nelidské zlo. Je to kupříkladu holocaust. V jednotkách SS nemohli být sadisti. Komukoli zabíjení dělalo dobře, byl vyřazen. Tím se z lidského zla spojeného s entitou Satan, jež byla odvrhnuta a teď zápasí o duše s Bohem, stalo zlo nelidské, automatizované, bez emocí, meonské zlo." Mluví Kojot jak kniha.

"Nemohou to být jiné vesmíry. Karika říká v Zónách stínu, a já s ním zcela souhlasím, že kamkoli se napojíš, napojuješ se do oblastí vlastního těla. Halucinace jsou podobné, což uvádí na několika případech (u určitých obratlů v páteři či zubů a prstů) tak, jak je postupně mágové dokumentovali. Musí to spadat do našeho vesmíru. Do naší noosféry." Argumentuji já.

"Používáme jiné metafory, v tvých slovech by to zřejmě byly nerostné zdroje a tak podobně." Říká Kojot.

Já dodávám, že lovecraftovské entity zhusta připomínají hmyz, takže říše členovců. Je dost nepochopitelná na to, aby byla nelidská a přitom je jejích jedinců o miliardy víc, než nás. Jejich noosféra a takzvaný astrální svět musí protkávat ve velmi hustých sítích náš svět a dotknout se takového světa může být víc než možné. Je-li bzučení spouštěčem do takového světa, zákonitě musíme mít spouštěče i na jiné živočichy, případně minerály a kovy. Tibetské mísy rezonují pěkně, to jen tak na okraj.

Je-li to v naší noosféře Země, protože kam jinam se tak můžeme dostat v našem těle a jeho energetickém systému a naší Zemi, musí to být koordinovatelné přírodními prostředky. Nižší řídím vyšším. Musí z toho být cesta ven. Kromě jiného, teorie o tom, že život je na prvním místě a veškeré kroky životních pochodů na Zemi vytvářejí život, je zaměněna za teorii, že i když něco udělá do života díru, postupně se Země zregeneruje a dost možná tam opět nastane život. Není to automatické, ale tak do doposud bylo. Nesmí to být příliš fatální.

Mám-li říši živočichů nebo nerostů, která mi vleze do hlavy a nechce ven, dokonce i připustím, že to posedne spoustu lidí a dělá jim to v hlavě vlastní řídící kabinku jako v případě druhé světové války a jejího násilného automatického vyhlazování vzornými otci rodin, musí to být možné ovlivnit vyšším řádem predátorů. Víte co chci říct – na mouchu pavouka, na pavouka ptáka, na ptáka kočku atd. Skončíme člověkem na člověka a to už je lidské.

Fakt, že něco propukne až do světové války, je však natolik varující, že by se muselo spojit opravdu hodně sil, aby ty statisíce zabijáků ovlivnily. Něco to však ovlivnit muselo. Možná soucit, možná zhnusení, každopádně to musela být všeobecná lidská emoce, která zasáhla. Možná prostý pud sebezáchovy. Problém je, že běžnými problémy se nikdo nezabývá. Pár malých válek neukončí několik skupinových hodin modlení se za postižené válkou. Dnešní mágové se budou těžko potýkat s nějakými genocidami, válkami, jadernými pumami. Košile bližší než kabát a vlastní prospěch je jim pochopitelně bližší než blaho jakýchsi anonymních lidí kdesi tamsi. Aspoň o nikom nevím, kdo by to praktikoval jako magickou praxi. Já s tím sice mám jakési zkušenosti, ale hrozně to bere čas a ten je často třeba na uhájení vlastního bytí. Popravdě řečeno jít pomáhat Zemi od vyděšení z jaderného výbuchu je stejná práce jako žehlení, jenže stejně jako žehlení se vám nakupí, práce pro Zemi je nekonečná a nesmíte zanedbat ani jedno, ani druhé, když v tom jedete. Jo, a oboje je neplacené. Prostě někdo to dělat může a nevylučuji to, ale nepředpokládám, že takových lidí bude víc než málo.

Další věc, která mě k tomu napadá je zajištění dveří. Mám-li dveře někam a používám je, viz naše mantry, je třeba se podívat po zajištění dveří a prozkoumat dveře na druhé straně, neboť jak mám možnost někam vlézt, musím počítat s možností, že ten někdo chce vlézt taky ke mně a zachovat se podle toho. Viz Pratchettovy věci. Je tedy nutné zjistit, jak ty dveře zajistit z naší strany proti otevření. Pak jsou tu samozřejmě duševní sebemrskači, kteří si zahrávají, jen to pak třeba odnese několik milionů lidí. Na vychýlení vážek skutečností stačí opravdu málo. Proto má i magie, jako "upravovač skutečnosti" úspěch ve svém konání. Díkybohu tomu z většinové populace nikdo nerozumí a těch pár motivačních příruček…

Přesto má Karika pravdu, když říká, že ekonomika a politika jsou mnohem silnější nástroje a kam se na ně hrabe magie. Mágové taky nic tak závratného nedokázali, aby byli třeba výherci v loteriích nebo významní vědci, kteří posunou lidské bádání dál. Odsuzuje tedy magii do role umění a koníčka, stejně jako Kojot, který k tomu přidává ještě religiozní důvody a uspokojení potřeby rituálu v lidském životě. Já dodávám, že magie odjakživa byla tajná a to, že někdo nezanechal spisy neznamená, že nikdo něco jako magii v dnešním slova smyslu nedělal. Koneckonců Karika sám už dokázal ve svém oboru hodně, takže to s těmi mágy přece jenom nemůže být tak špatné.

Ovšem jestli by někoho napadlo zastavit válku opakovanými rituály a spojením sil, to si říci netroufám. Jestli by měli úspěch je věc druhá. Naštěstí musíme zatím řešit jen to kdyby…

25 thoughts on “Úvaha o jiných světech aneb necronomicon online

  1. JAKO

    Lucienne,velice dobrý článek jste napsala.Popsala jste pravou příčinu zla.Veškeré zlo však vychází z emocí.Ovšem meonské zlo,jak říkáte z mechanizované mělo za cíl odstranit pozitivní emoce(lítost,soucit,lásku,vnímání bolesti druhých),a o to šlo meonskému zlu.Proto odstranění negativních emocí z našich životů,nepředpokládá lichost vůči pozitivním.Naopak pozitivní emoce kolem nás budou vinout jako letní vánek azahřívat nás,i když i oni mohou stát za naší destrukcí.Ale ani já se neubráním negativním,nebo pozitivním emocím,protože je to zápas na celý život,ovšem uvědomění,že nepřipustím nic špatného je dána mírou uvědomění si těchto emocí,a to je to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ.Nikdo a ani já je nezneužijí pro svůj prospěch.A to je také PODSTATNÉ.

  2. gert

    jen mě napadlo u věty, že mágové nic tak závratného nedokázali… akce Dr. Kefera v Brdech roku 1939 mohla vypadat pošetile i nepovedeně, vojenskému historikovi však neunikne, že válka, do které německo šlo, měla být vyhraná. O jejím zvratu rozhodovaly někdy docela nelogické hitlerovy rozkazy a někdy jen hodiny, během nichž se jednotky zdržely při přesunu. Skutečnost zůstává skrytá, jak to v magii má být.

  3. Jen dodávám, že bytosti z Necronomiconu jsou opravdu ne-lidské a jsou mimo rovinu tohoto stvoření.BTW: Já mám Jožo Kariku rád, ale v tomto článku je za každým slovem. Zkuste příště ho méně citovat více přemýšlet sami:-)Ad gert – otázkou je co on tam s těmi mladými chlapci v tom lese 1939 dělal:-)

  4. 2JAKO:Díky. Emoce jsou silným motivačním faktorem.2gert:O tomhle nic moc nevím, ale věřím Ti.2Cody:Když někde najdu myšlenky, které mě inspirují, tak se za parafráze nestydím. Přeci tu myšlenku jen tak neukradnu, no ne? A tady je snad jasné, že článek je můj, originální, a nejsou to žádné kompilace citací. Dokonce ani necituji, pouze ho někde parafrázuji.Ad Necronomicon – Byla to jen nastíněná úvaha tak, jak mě napadla. Nic hlubokomagického a podloženého zdroji, kupříkladu od Tebe. Necronomicon není zrovna můj aktuální předmět zájmu.

  5. Robert Wankes

    nevím zda tu hovoříme o tomtéž, ale Necronomicon tak jak ho chápu já je kniha, kterou si HPL vymyslel a sám se k tomu hlásil, jako takové neexistuje…

  6. Pojmenovala jsem tím to abstraktní, nelidské. Je jedno, že to někdy někdo vymyslel. Pokud tomu dost lidí věří a pracuje s tím, je lehké propojit realitu naší s realitou magickou a třeba s realitou jiných tvorů, cizích lidskému myšlení, jako třeba hmyzu. Pokud se ani teď neshodneme, nemá smysl dál o tom diskutovat, každý jsme jinde.

  7. Robert Wankes

    jasně, vím jak to myslíš…faktem je, že nejsem občas schopný sledovat tvou stopu, zatím jsem spíše nesmělý zvědavec, který občas nakukuje…ty jsi evidentně hlouběji v celé problematice…ale i tak, zajímavé články, motivy k zamyšlení

  8. Mob

    "světy zla" jsou ty pověstné prostory mezi světy, ktr vznikají jako třecí plocha, když se prostupuje Univerzum A (Aeon) a Univerzum B (Meon). Manifestace zla je jakási platba mýtného klíčníkům k těm jiným světům. Ty světy jsou samy o sobě "dobré" – resp. kompaktní, ale nekompatibilní se světy jinými. I Stvořitel každého ze světů je takový vexlák, ktr vás skásne i s úroky… tolik soudobá gnose.Proto pokud s tím nemáte nějaké další úmysly (třeba další nový aeon nebo zničení světa), tak to neotvírejte. Nejpřijde hned na první zabzučení, ale když to přijde, tak vám fajn určitě nebude:) Lovecraft jasně píše, že tyhle tvory volají jenom šílenci…

  9. Mob

    gert: spíš nikdo nechtěl Kefera víc zesměšňovat… navíc je kolem toho taková pikantní historka, ktr by velemága postavila do podivného světla…

  10. Lucienne: Díky za dobré podnety; som rád, keď zachytím nejakú spätnú väzbu na svoje texty a myšlienky, v tomto prípade obzvlášť, lebo mam pocit, že to aj s Kojotom uchopujete veľmi zručne. Mal by som snáď len jednu pripomienku, a to k vete: "Koneckonců Karika sám už dokázal ve svém oboru hodně, takže to s těmi mágy přece jenom nemůže být tak špatné."Tu by som doplnil, že za jednu z príčin mojich úspechov (nevravim, že celkom zanedbateľných, ale ani spektakulárnych), považujem svoje dištancovanie sa od mágie a väčšiny toho, čo sa označuje za magickú scénu. Naozaj by som sa neoznačoval ako "mág", pravdu povediac je pre mňa toto označenie zakaždým ako rana päsťou. (Viem, že ty a Kojot to nemyslíte zle, keď ma takto označujete, no verte, že práve vo vašom prípade mi to spôsobuje utrpenie.:) ). Robím rôzne veci na rôznych poliach. Svoje knihy ako Zóny stínu a Brány meonu beriem skôr umelecky, resp. magicky, ale v umelecko – literárnom zmysle, ťažko to presne definovať, no spájanie mojej osoby alebo diela s mágiou ako takou (ktorá je len jedným z mojich inšpiratívnych zdrojov), to podľa môjho názoru zavádza na vedľajšiu kolaj.

  11. 2J.K.:Díky za ocenění. Ad magie: Naopak právě synergie Tvého uměleckého (magického) života a života běžného, dává dohromady nějaký výsledek. Stejně postupovali i ostatní úspěšní lidé (mágové vskrytu), kteří si nechávali magickou realitu jako koníček, popřípadě základ života, na kterém vystavěli běžnou realitu, ve které potom měli úspěch a právě proto prohlášení o tom, že nikdo z mágů díru do světa neudělal, neberu. Ty nevíš, kdo z nich měl takový koníček. A navíc, bavit se o takových věcech venku je problém. Proto mlčení. A tudíž se ví příliš málo o tom, kdo co dělal. to však nevylučuje mou hypotézu.

  12. Moment, hovoril som o ľuďoch, ktorí sa verejne prezentujú ako mágovia, resp. si zakladajú na tomto statuse, identifikujú sa cez to. (Častokrát nie sú ničím iným, než "mágovia".) Z nich naozaj takmer žiadny dieru do sveta neurobil, prinajmenšom v ničom užitočnom. O "mágoch v skrytu" reč – z mojej strany – nebola.

  13. 2J.K.:Pak to oba chápeme stejně, jen se Ti omlouvám za zkomolení Tvých myšlenek do jiné podoby než jsi myslel.

  14. Jozefe, to máš tak – poté, co jsi ty knihy publikoval, jsi s nálepkou mága počítat prostě musel. Je to, jak by řekl agent Smith, nevyhnutelné…😉 Ale jinak Ti samozřejmě rozumím.

  15. Kojot: Iste, akýkoľvek výsek činnosti ta moze u skupiny ludi nadobro a celistvo definovat. Pre citatelov kníh, čo nepoznajú iné oblasti mojej prace či osobnosti uz budem magom asi navzdy, bez ohladu na to, ci sa s takymto oznacenim stotoznujem alebo sa od neho distancujem. Obecne mi je to celkom jedno. Cisto v pripade ludi, ku ktorým mam uzsi vztah -do skupiny ktorych obaja patríte- ma to mierne drazdi, to je vsetko.:)

  16. 2J.K.:Podívej, ad sebeobraz a jeho proměňování – víme o tom a respektujeme to. Může to vypadat, že Tě vidíme oba v jednom tričku jak je rok dlouhý, ale ujišťuji Tě, že vidíme i jiná trička. To, že nás nebo spíš konkrétně mě ta jiná trička nenutí k polemice je v tom, že o nich nic moc nevím. A v případě konkrétně občanské společnosti – čím víc vím, tím méně si troufám kořeny situace a motivaci jednotlivých účastníků na Slovensku komentovat jednoduše proto, že vím, že nic nevím nebo jenom málo na dobré zhodnocení situace. Tam, kde mě inspiruješ, tam se s Tebou vyrovnávám po svém, třeba i tímto článkem. A to považuji za správné a korektní a nemělo by Tě to nijak dráždit jednoduše proto, že k tomu není důvod. Jenom si tříbím myšlenky a články píšu v první řadě pro sebe, ne že si cvičně podráždím bosou nohou Karikovu kobru…

  17. Lucienne: Tak moment dnes podruhé. :)) Nehovoril som o článku a o tom, čo by si mala alebo nemala komentovať – hovoril som čisto o označení "mág" v mojom prípade, článok a v ňom obsiahnuté reflexie sa mi naopak páčili. Buď sa teda vyjadrujem nezrozumiteľne alebo máš vzácny dar chápať moje slová nejak inak než ich myslím.:)

  18. Ale jo, vždyť to tak vidíme společně. Já to beru hodně abstraktně, takže se mi nejedná o článek, ale o své úvahy, myslím už čtyři nebo pět, kde Tě parafrázuji či cituji. Beru to tak, že mám podle google-analytics nějakých 60-75% nových čtenářů denně, takže každého včetně zvířat nazývám v článku "plným jménem" tak, aby bylo jasné, o koho se jedná a z jakého pohledu na něj nahlížím. Proto tolikrát to označení "mág". Teď už si snad rozumíme.

  19. :) snad ano; aj tak si myslím, že "experimentálny spisovateľ" alebo "experimentálny mysliteľ" (to je uz silná kava), by to vystihovalo lepšie. :)a jeden postreh k článku – problémom otázky spoločenskej zodpovednosti popisovaných praktík je, že na to, aby si ich bola schopná vykonať je treba zaujať rozpoloženie, v ktorom ti je celkom lahostajné, či to odnesie niekoľko miliónov alebo miliard ľudí. Tudiž ked si schopná robiť to, tak ti na ľuďoch nezáleží a naopak – ak ti záleží na ľuďoch, nie si schopná naladiť sa na dané zóny, resp. na otváranie ich brán.

  20. 2J.K.:Aha, to by mě nenapadlo. Pod experimentálním spisovatelem si představím spíš takového skrčka u zkumavek a tyglíků a vedle pokaňkaný sešit, do kterého píše své experimenty :))) Případně člověka, který si hraje s texty, viz kniha od Raymond Queneau Stylistická cvičení. To je pane experimentování s literaturou. Ale Ty? Fakt si myslím, že slova jako mladý nadějný spisovatel, redaktor, historik a mág Tě vystihují prostě lépe.

Komentáře nejsou povoleny.