Adame, dneska už neva, že letadlo řídí Eva!

Vzhledem ke své stáži v Evropské kontaktní skupině o.s., která je zaměřena na integraci cizinců a gender problematiku vás zvu na nový projekt genderového vzdělávání pro MŠ A ZŠ: "Adame, dneska už neva, že letadlo řídí Eva!"

 

Evropská kontaktní skupina vydala pracovní listy. Vystřihovánky jsou zaměřeny na téma povolání a mají dětem pomoci bourat stereotypy, které se váží k výběru profese na základě pohlaví. Pracovní listy jsou kreativní metodickou pomůckou pro pedagožky a pedagogy mateřských a základních škol.

 


Pracovní listy si můžete objednat na e-mailové adrese vystrihovanky@ecgnet.cz nebo na EKS, Žitná 45, Praha 1,110 00, Tel/fax: 222 211 799.

 

Tato metodická pomůcka je pro Vás připravena zcela ZDARMA, hradí se pouze poštovné a balné. Zároveň jsou určené k volnému kopírování a pro opakované využití.


Pro předškolní a mladší školní děti jsme také vydali omalovánku, která má za úkol bourat genderové stereotypy. Omalovánka měla velký úspěch a rozdalo se jí celkem 12 000 kusů.

 

 

 

Vystřihovánky vydala Evropská kontaktní skupina o.s. za podpory nadačního fondu Slovak-Czech Women’s Fund.

11 komentářů u „Adame, dneska už neva, že letadlo řídí Eva!“

  1. Nojo, ale nehodily by se takovéhle slogany spíš do doby těsně po první světové válce? Není to teď už samozřejmost? A nebude nakonec směšně škodlivé to teď zas vytahovat v téhle formě? Děti přece vědí, že chodí k paní doktorce- ženě atd., vidí to. Když se jim to bude cpát, začne jim to připadat jako téma pro boj, ne jako normální věc.

  2. jo, to mi připomíná ten vtip, jak se před časem rozpadl ten raketoplán při sestupu do atmosféry, tak našli černou skříňku a poslední vteřiny rozhovoru zněly: "…a tak jí to řízení na chvíli půjč, když chce"

  3. 2Liška:No, já myslím, že záleží na každém pedagogovi, jak bude s pomůckou zacházet. Nepředpokládám, že to někdo bude přehánět, spíš nadhodí: "Hele, půjč taky to autíčko Evě" 🙂 a tak. Dokážu si představit dobré věci, které by se na to téma daly rozvíjet, dobrá témata. A to jenom stačilo, abych se s Adrou dostala do školy na gympl a dívala se, s čím a jak provádějí rozvojové vzdělávání. Ono i s kamenem a klackem se dá udělat dost věcí 🙂 2Robert Wankes::))))

  4. I ty Brutte?Zklamala jste mě, Lucienne. Myslel jsem, že jste feminacismus při své inteligenci prokoukla. 😦 Opravdu máte zapotřebí používat svůj jinak velmi hezký blog k šíření této genderové propagandy?

  5. Zklamat mohu jenom toho, kdo do mě dává naděje ideálu. Kdo takto činí, hloupě činí. Nikdo nejsme ideální a je třeba očekávat flexibilní a nepředvídatelné chování. Pak člověk nebude zklamán. Koneckonců, je to hořká emoce ničící jeho samého.

  6. Ehm, na téma "projekt genderového vzdělávání", … jsem myslel, že v CZ se pořád ještě mluví česky, ale je vidět, že národ se opičí po politicích. Koneckonců je jednodušší schovat nesmysl do spousty cizích slov, tak alespoň mnozí nepoznají, že jde o nesmysl. To byla všeobecná úvaha, proti genderovému vzdělávání nic nemám, i když nevím co to asi tak může být.

  7. 6:Pojem gender se v češtině běžně užívá asi tak deset let, ne? Lépe řečeno (nechtěla jsem použít "respective") asi v té době jsem ho začala běžně užívat já.

  8. … no právě, o to tu jde. Používání zprzněných verzí cizích slov v jazyce českém. Hlasuji proti.

  9. Někdejší šéfka Gender Studies v rozhovoru pro jistý časopis uvedla, že svůj název nepřekládají, neboť český ekvivalent by mohl u českých občanů vyvolat dojem, že jejich pracovní náplní je to, že si vzájemně svítí baterkama mezi nohy.

Komentáře nejsou povoleny.