Slovanské mantry

Mantra je sluchový nástroj, jímž bohové promlouvají ke svým věrným a obráceně. V sanskrtu je 24 slabičná mantra zvána gájatrí a každá slabika představuje energii jednoho z bohů a každá tedy představuje odlišnou energii. Odlišujeme tedy volání, modlitbu a mantru.

Mokoš – koš

Veles – les

Perun – run

Svarog – svar

Dažbog – daž

Svantovít – svanto

Lada – la

Bělbog – běl

Černobog – čer

Mařena – mař

Chors – ors

Jarilo – jar

Alkonost – alk

Gamajun – gam

Zora (Večernice) – ora

Svarožic – ožic

Rod – od

Rožanice – ice

Živa – iva

Stribog – tri

Simargl – ima

Triglav – igla

Radegast – ade

Běs – běs

Zde máme tedy 24 slovanských bohů a bytostí a 24 slabik různých energií. Z toho adekvátně můžeme odvodit jakoukoli mantru, tedy mantru pro jakýkoli účel.

Mantra pro zvýšení obranyschopnosti:

Bělrun svantodaž běsigla triade

odima gamalkora čermařožic

jarice leslasvar košorsiva

Mantra zachovává praktiku sigil v chaosmagii, kdy se původní význam, ač odvoditelný, jednoduše zapomene, ztratí, zapadne do podvědomí a tam už efektivně funguje.

Zachováme také tantrické funkční praktiky.

Mála, počítadlo, něco jako růženec, má 108 korálků, můžete si ji vyrobit z vhodných semen či koupit vlastní materiál jako jsou korálky, polodrahokamy, perly atd. Mála obsahuje jeden vyčnívající korálek, 109tý, tzv. korálek sumeru, který by nikdy neměl být překročen. Pokud je mála u konce, měla by být obrácena a opět odečítána od začátku. Korálky držíme mezi ukazováčkem a prostředníkem s prsteníčkem a otáčeny pomocí palce. Mála by měla být používána jednou rukou – levák levačkou, pravák pravačkou. Celkové vyslovení daného počtu manter tvoří tzv. džapu. Mála by měla být nošena na krku, aby se energie, kterou do ní dotyčný vložil, mohla vrátit. jedna mála jedna mantra. Aspirant by měl mít několik mál, má-li být zachována duchovní kontinuita energie.

Pro detaily jak zacházet s málou a tvorbou manter (respektive vysvětlení tvoření již vytvořených manter po staletí používaných) doporučuji výbornou knihu: Johari, Harish. 2001. Tantra. Pragma Hodkovičky. Z této knihy jsem také ve zkratce čerpala.

4 komentáře u „Slovanské mantry“

  1. Zní to velmi dobře, děkuji. Může se mantra číst, já bych si to asi nezapamatovala… 🙂

  2. To je dobrý! A v našem prostoru je logičtější, účinnější nebo pro nás vhodnější (pokud se to tedy dá generalizovat!) se obracet na bohy slovanské spíš než na keltské nebo germánské? A mišung z nich není radno dělat?

  3. No, východisko je takové, že je pro nás vhodnější se obracet na "své" bohy slovanské, protože jsme je tu uctívali stovky let a tudíž jsou tu silnější než bohové germánští nebo egyptští, například. Ale praxe je taková, k tomu jsme dospěli ve včerejší debatě s Kojotem, že prostorová vzdálenost je menší problém než vzdálenost časová. A slovanští bohové se tu už pár set let neuctívali, protože křesťanství a například voodoo se uctívá dodnes, proto je jednodušší se na něj napojit. Ale já když se do toho dám, tak i ten chudák slovanský bůh vyleze z té země, ale to se musím hodně snažit 🙂 Jinak vždy tu byl mišung, obracelo se na kdekoho, takže se klidně obracej na keltské nebo germánské bohy nebo třeba na Krista, dělej z nich mišung, pokud to ustojíš, ono to celkově záleží na osobnosti a době jejího vývojového stadia, protože pokud se něčím zabýváš, tak najednou děláš něco jinak, zkrátka se vyvíjíš.

Komentáře nejsou povoleny.