Zneužití mailu k propagaci pofidérního projektu Webnode

Před několika dny mi přistálo v mailu, že je na můj mail založena webová stránka http://www.lucienne.webnode.cz. Na webu je umístěna čísi adresa (tam, kde bych měla sídlit), telefon (nepravý) a nad tím můj mail. Na stránce je založený Secondhand Lucienne e-shop.

Další den mi přišel mail, že mám zaplatit za prémiové služby, které mi byly aktivovány. Zbývá mi už „jen“ 29 dní na zaplacení. Hm. Výhružka. Z webu, který jsem si neobjednala a nezřídila, ohledně dat, která jsem tam nedala.

Napsala jsem na kontaktní mail, že chci, aby okamžitě smazali web a přestali mi posílat maily. Od té doby se nikdo neozval a web tam je stále.

Zvažuji kontaktování Policie ČR. Je to opravdu bizarní. Přece se nenechám vydírat.

Aktualizace 23. 11. 2013 13:00 – web byl deaktivován. 

Screen shot 2013-11-23 at 12.38.14 PM

7 komentářů u „Zneužití mailu k propagaci pofidérního projektu Webnode“

  1. Tak si asi někdo spletl emailovou adresu a to se opravdu stává. Proto je logické, že tam byla cizí adresa.

  2. Pěkný den, Lucienne.

    Pracuji pro společnost Webnode. Kolegyně mě upozornila na vaši konverzaci, tak jsem chtěl uvést několik vysvětlení.

    Předem chci říct, že společnost nezneužila Váš e-mail. Nemáme to zapotřebí. Máme přes 15 milionů uživatelů po celém světě. Kdybychom zneužívali cizí e-maily, museli bychom to dělat ve velkém a to by už bylo málem na kriminál.

    Teď k tomu, co se stalo.

    1) Založení projektu.
    K založení projektu u Webnode je potřeba jenom zadat e-mail. Ten e-mail navíc nemusí být pravý (čas od času řešíme s našimi uživateli, že do systému zadali neexistující e-mail a že by ho potřebovali změnit, protože jim teď od nás nechodí žádná upozornění). S největší pravděpodobností si tedy někdo u nás zakládal stránky a při zadávání e-mailu se překlikl a zadal Váš e-mail místo svého. Je nám líto, že k tomu došlo, ale není to naše vina.
    Oficiálním vlastníkem projektu je ovšem vlastník e-mailu. Protože jste vlastníkem e-mailu byla Vy, byla jste i vlastníkem projektu, který jsme na Vaši žádost také zrušili.

    2) E-mail o zaplacení prémiových služeb.
    Jak je psáno na našich stránkách http://webnode.cz, každý si u nás může stránky založit zadarmo. To platí. Nabízíme 3 typy projektu: osobní, firemní a e-shop. Druhé dva jsou určené pro podnikatele. Podnikatelé mají většinou více potřeb než lidé, kteří chtějí osobní blog. Proto jim už od začátku aktivujeme na 30 dní prémiový balíček, aby si měli možnost systém vyzkoušet. Zároveň je e-mailem upozorňujeme na to, že balíček je aktivovaný a pokud si ho do 30 dní nezakoupí, tak jim vyprší a stránky jim spadnou do balíčku zdarma. To ale neznamená, že by se jednalo o povinnost zaplatit, když nezaplatí, nic se nestane, je to jejich volba. Tento e-mail je zasílán automaticky lidem, kteří si u nás vytvoří e-shop. E-mail je samozřejmě psaný marketingový stylem, jako firma doufáme v platící zákazníky, protože nás živí. Ani v nejmenším se ale nejedná o výhrůžku.

    3) Pomalé reakce na Váš e-mail.
    Když se koukám do našeho systému, první e-mail od Vás nám přišel 23. 11. v 11:16. Kolegyně Vám odpověděla v 11:52. Vy jste reagovala ve 12:14, kolegyně ve 12:48, kdy Vám píše, že na Vaši žádost deaktivovala stránky. Vy jste odpověděla ve 12:49, kolegyně ve 13:00, poslední zpráva od Vás nám přišla ve 13:06.
    Mrzí mě, jestli Vám půl hodinová prodleva mezi odpovědmi připadá dlouhá, ale jak jsem psal, máme přes 15 milionů uživatelů, každý den odpovídáme na tisíce e-mailů a reagujeme tak rychle, jak jsme schopni.

    Mrzí mě, že projekt Webnode nazýváte pofidérní. Našim zákazníkům se snažíme vycházet vstříc a jednáme s nimi na rovinu. Na Vaši stížnost, že Vám spamujeme stránku, jsme reagovali vysvětlením, že u nás máte založenou stránku (což naši pracovníci zjistili až v okamžiku, když se podívali do systému, nemůžeme si být vědomi každého člověka, který se k našemu systému přihlásí, dokud nám nenapíše). Když jste řekla, že stránku nechcete, kolegyně Vaši stránku smazala. Věřím, že jsme jednali korektně a mrzí mě, že se Vás to tak dotklo.

    V případě potřeby jsem připraven komukoliv odpovědět na jakékoliv dotazy či stížnosti. Můžete mě vyhledat na e-mailu vojtech.zak@webnode.com.

    S přáním krásného týdne,
    Vojtěch Žák, tým Webnode

  3. Dobrý den, pane Žáku,

    respektuji Váš postoj, stránka byla smazaná, článek zůstává jako doklad, že se tohle může stát. Mnohem více by pomohla prevence – pokud si někdo zřídí něco na nějaký mail, je běžnou praxí, že se na jeho mail zašle potvrzovací mail, zdali je to opravdu on, kdo žádá o službu. Buď to odklikne a pak je to OK a nebo se služba nezřídí. Počítala jsem, že pokud je firma solidní, tak tohle dělá. Nesmíte se proto divit tomu, že jsem se automatickým mailům velmi bránila a to i článkem.

    Věřím, že jste mne pochopil a zkusíte třeba navrhnout nějakou změnu v přístupu ke klientům.

    S pozdravem

    Poláková Lucienne

  4. Pěkný den, paní Poláková.

    V tom máte určitě pravdu a já děkuji za Vaši připomínku.

    Webnode ve skutečnosti posílá informační e-mail o založení projektu, kvůli urychlení registrace ale nepožaduje, aby člověk potvrdil vlastnictví e-mailu. Momentálně ale provádíme mnohé změny v zasílání e-mailů i registraci, takže tuto připomínku určitě předám dál.

    Doufám, že se na nás tedy příliš nezlobíte a přeji Vám mnoho úspěchů do budoucna.

    S pozdravem,
    Vojta Žák, tým Webnode

    1. Dobrý den, pane Žáku.

      Zřejmě se mi mail dostal do spamu nebo jsem ho rychle zavrhla a smazala. Nevím, jak přesně to bylo, ale myslím, že jak mi přišel třetí mail, začala jsem jednat.

      Ne, nezlobím se. Kdybych se měla zlobit kvůli každé kravině, notabene vyřešené, nedělala bych nic jiného. Třeba si jednou ten obchod zřídím 🙂

      S pozdravem a přáním hezkého dne

      Lucienne Poláková

Komentáře nejsou povoleny.